söndag 4 september 2011

Liggetid i Malmö.

Nu har vi hängt här i Malmös frihamn sen i fredags, så jag längtar allt lite ut till havs. Ska bli spännande att få se hur rutinerna för avgång ser ut här. Man har lyxat till det från Wallenius sida med förtöjningsspel med automatbromsar, man behöver inte röra mer än ett pekfinger så har man spänt trossen. Hur ska jag nu få stora muskler?

Vi ska nu gå nedåt Bremerhaven till, och stanna där till den 13:e, kanske att man kan få komma iland och se lite Tyskland. sist blev det ju inte mycket av det i Hamburg, förutom flygplatsen..

Idag har jag bara jobbat på förmiddagen, med att städa på bryggan. Bestått av dammsugning av den största heltäckningsmatta jag sett i mitt liv, polering av lite navigationsutrustning och upptäckten att det hänger lurviga raggartärningar i framrutan, mitt under roderindikatorn.. Ett gökur har även fått äran att hänga uppe på bryggan, höll på att skrämma livet ur mig klockan nio, jag trodde liksom inte mina öron.
Eftermiddagen var solning på däck, tupplur, promenad på däck. Jag älskar det här!

1 kommentar: