fredag 2 september 2011

Dag 0 - Malmö

Påmönstrad, äntligen! Här skiner solen, och jag hoppas på att den ska göra det några dagar till eftersom vi ska ligga till kaj här till på måndag. Första dagen har bestått av tidig tågresa hit till Malmö, en galen taxifärd till båten och sen började upptäcksfärden. Det är galet stort här, många plan (13!), och världens kanske godaste mat. Allt är kalas, hytten är fin, besättningen verkar mycket trevliga och jag har, som grädde på moset, fått arbetskläder i min egen storlek.

Eftersom klockan bara är sex kan jag inte riktigt med att sova än, jag måste ju jobba upp mitt sociala nätverk här, men kojen ser väldigt lockande ut.. Ska försöka hålla mig vaken till nio. Kontaktbar tills dess.

2 kommentarer:

  1. Wohoo! Svårt med tidsomställningen? Hur som, ha det bra på färden. Ska bli trevligt med lite bilder också. KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är riktigt hårt..
    Och, jag har bara kommit på en sak hittills som jag glömt; kameraladdaren. Så, vi får se hur det blir med bilderna.

    SvaraRadera