onsdag 12 januari 2011

Vår på atlanten.

Dagarna som gått har bjudit på varierande arbetsuppgifter, allt ifrån att vaska inredningen till sökövning efter fripassagerare. Dock börjar jag kunna så mycket att jag kan bocka av uppgifter i den, från skolan införskaffade loggboken. Det är det jag ska visa upp när jag kommer hem, som bevis på att jag gjort och lärt mig saker, så det känns fint att vara i fas.

Atlanten är fantastisk! Lite som att jag blir pirrig i magen på ett bra sätt (kanske även av lite småsjösjuka..) av storheten, helheten. Det är så galet överväldigande. Har inte siktat en båt på två dagar. Imorse sken solen och jag kunde sitta ute i lä med förmiddagskaffet och en bok. Nästan som att våren är här..

6 kommentarer:

  1. Åh, det låter fint.. Jag hade velat vara där med dig på din atlant.

    SvaraRadera
  2. Det är bara att hänga på! Våren kommer nog snart till Göteborg, ska du se..

    SvaraRadera
  3. mmm... eller inte... -6 grader och igår snöade det igen...
    Vad gör man med fripassagerare om man hittar några?

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att det är bra!
    Hur hittar jag dig på FB?
    Lägg till Sophia Reuterdahl så kan jag snålåka.
    VVFB ;-)

    SvaraRadera
  5. Här kan man följa ACLs båtar även utanför AIS-täckning: http://www.aclcargo.com/vesselTrack.php

    Man kan här också se hur dåligt väder de har ;-) Hmm... vår i januari... På Nordatlanten..? Jag är skeptisk...

    SvaraRadera
  6. Mm, min meteorologkompis sa att det var blåsigt därute. Man blir ju nästan lite orolig.

    SvaraRadera