torsdag 7 juni 2012

Sommartillägg.

Nu är det sommar, sommar betyder båt. I alla fall för såna som mig. I år blir det dock inget seglat, det hinns inte med. För i sommar jobbar och praktiserar jag!
Just nu tillbringar jag dagarna ombord på fartygen Teaterskeppet och Södertörn. Den ena; en flytande konferensanläggning med inbyggd teater, restaurant osv. Den andra; en högst ordinär skärgårdsbåt som går bokade turer och turlisteturer ut i skärgården. Variationen är perfekt! Ena dagen får jag servera snittar och champagne, andra dagen lägga landgången och plocka upp gods från kajen.
Senare i sommar är det planerat att jag ska ut på praktik, just nu ser det ut att bli Viking Lines fartyg Rosella som går mellan Kapellskär och Mariehamn. Man lär bli bra på att lägga till (även där)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar